Σελίδες

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

Συνελήφθη για μίζες 3 εκατ. ευρώ ο αντιπρόσωπος όπλων Κ.Δαφέρμος

Συνελήφθη ο κατηγορούμενος για μίζες εξοπλιστικών, αντιπρόσωπος όπλων Κώστας Δαφέρμος. Κατηγορείται από τη Δικαιοσύνη ότι δωροδόκησε με μίζες 3 εκατ. ευρώ τον πρώην αναπληρωτή διευθυντή Εξοπλισμών Αντώνη Κάντα.

Πρόκειται για τη δικογραφία για την προμήθεια των ρωσικών συστημάτων Kornet. Τις μίζες αποκάλυψε ο ίδιος ο Α. Κάντας, ο οποίος είπε ότι του δόθηκε το 3% της προμήθειας ως μίζα, ποσό που το θεώρησε πολύ υψηλό.

Χαρακτηριστικές είναι οι συνθήκες που δόθηκε η μίζα, καθώς ο Α. Κάντας αφηγείται ότι του ζητούσε μίζα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα και ο επιχειρηματίας Παύλος Νικολαΐδης.

Το ένταλμα σύλληψης εξέδωσε ο ανακριτής κ. Νίκος Τσιρώνης, ο οποίος μαζί με τον κ. Χριστόφορο Μάρκου ανέλαβαν τη δικογραφία που τους εστάλη από την Εισαγγελία Διαφθοράς. Τη σχετική προκαταρκτική είχαν κάνει η κυρία Πόπη Παπανδρέου και ο κ. Αντώνης Ελευθεριάνος υπό την εποπτεία της κυρίας Ελένης Ράικου.

Α. Κάντας στην απολογία του το 2013: Μου έδινε το 3% της σύμβασης

Ο Α. Κάντας διηγείται το πώς συνάντησε τον Κ. Δαφέρμο στην απολογία του το 2013: «[...] εκείνη την περίοδο το 2000 συνέβησαν δύο γεγονότα: στη σύνοδο της ελληνορωσικής αμυντικής συνεργασίας από ελληνικής πλευράς ήμουν ο πρόεδρος. Ο ρώσος ομόλογός μου στο περιθώριο της σύσκεψης με πληροφόρησε ότι για το πρόγραμμα Kornet μπορεί να γίνει η προμήθειά του και μέσω της κρατικής εταιρείας Rosvooruzehnia [...] Του ζήτησα να μας υποβάλουν επίσημα αυτή την πρόταση. Το γεγονός αυτό πληροφορήθηκε η κατασκευάστρια εταιρεία ΚΒP και κάποια μέρα ήρθε στο γραφείο μου ένα υψηλόβαθμο στέλεχος αυτής της εταιρείας συνοδευόμενο από τον κ. Δαφέρμο, τον οποίο γνώρισα για πρώτη φορά [...] Μου επιχειρηματολόγησαν ότι η προμήθεια απευθείας από την κατασκευάστρια θα ήταν επωφελέστατη. Άλλο στέλεχος με ρώτησε αν είχα προβλήματα με τον κ. Δαφέρμο, διότι, όπως μου κατήγγειλαν, έχει δικαστικές εμπλοκές [...]

»Μετά από λίγες ημέρες με επισκέφθηκε ο κ. Δαφέρμος, ο οποίος με ευχαρίστησε και με ρώτησε τι ζητάω από αυτή τη σύμβαση. Δεν του απάντησα και φεύγοντας μου είπε ότι θα φανεί γενναιόδωρος και θα μου δώσει 3% του ύψους της σύμβασης, γεγονός που αντιστοιχούσε σε 3.000.000 ευρώ. Πράγματι, ήταν μεγάλο για μένα τέτοιο ποσοστό.

»Μετά την υπογραφή της σύμβασης και σε μεταγενέστερο χρόνο μού κατέβαλε πράγματι αυτό το 3%, από τα οποία ένα σημαντικό ποσό 700.000 ευρώ μου τα κατέβαλε σε μερητά στην Ελλάδα και το υπόλοιπο ποσό σε λογαριασμό μου στη UBS Ζυρίχης και ίσως και σε άλλη τράπεζα στην Ελβετία. Ο λογαριασμός ήταν ονομαστικός, δικός μου...»

Όπως αναφέρει στη συνέχεια, «τέλος του 2000 με συνάντησε ο Παύλος Νικολαΐδης, τον οποίον γνώριζα και ήξερα ότι ήταν κουμπάρος του Άκη Τσοχατζόπουλου και μου ζήτησε να καταβάλω κάποια χρήματα από αυτά που πήρα από τον Δαφέρμο. Επισκέφτηκα τον Δαφέρμο και τον ρώτησα. Μου απάντησε: “Άσε τον Νικολαΐδη, τον έχω τακτοποιήσει καλά...” Μετά το 2002 επί υπουργίας Παπαντωνίου πληροφορήθηκα ότι αγοράστηκε άλλη μια ποσότητα αντιαρματικών Kornet...» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου