Σκάνδαλο...είναι θέμα χρόνου να θρηνήσουμε και θύματα!
Το θέμα αποκτά πολύ σοβαρές διαστάσεις και
δεν αφορά πλέον τον κλάδο των Μηχανοδηγών ή μεμονωμένα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ,
αφορά το σύνολο του σιδηροδρόμου και όσους εργάζονται σε αυτόν, αλλά και
όλο το λαό που με κόπους και θυσίες πλήρωσε πανάκριβα την απόκτηση όλης
της κινητής και ακίνητης περιουσίας αυτού του Οργανισμού (με όποια
μορφή κι αν λειτουργεί σήμερα).
Ζητήσαμε την άποψη από έμπειρα στελέχη του τομέα της Συντήρησης τροχαίου υλικού που μας εξηγούν: «Δεν φτάσαμε τυχαία ως εδώ. Έγινε προεργασία δύο ετών. Έφυγε ακαριαία έμπειρο και σε ορισμένες περιπτώσεις με ειδικά προσόντα προσωπικό το οποίο δεν αναπληρώθηκε. Δείτε πόσο επιμελημένα αποψιλώθηκε το Εργοστάσιο Πειραιά και σε πόσο πρωτοφανή τραγικά επίπεδα μειώθηκε η παραγωγικότητά του.
(Αφιερωμένο σε όλους αυτούς που φτάσανε τα πράγματα εδώ )
Βιώνοντας
καθημερινά το κατάντημα του σιδηροδρόμου και ειδικά την κατάρρευση του
τροχαίου υλικού, μόνο αυτό θα μπορούσε να αναφωνήσει και ο πλέον
αισιόδοξος εργαζόμενος στον Οργανισμό. Θερμά συγχαρητήρια! Ο στόχος σας επετεύχθη!
Βιώνουμε
αγαπητοί συνάδελφοι και επιβάτες του σιδηροδρόμου, τον καθημερινό αγώνα
των εργαζομένων στη συντήρηση του τροχαίου υλικού, που χωρίς υπερβολή το κρατούν σε λειτουργία με τεχνητές αναπνοές.....
Και έχουμε κάθε λόγο βλέποντας τη διαθεσιμότητα των μηχανών Adtranz να φθίνει καθημερινά,
τις σοβαρές βλάβες και καθυστερήσεις να επαναλαμβάνονται σε «ημερησία διάταξη», να είμαστε ξέχειλοι από οργή κατά εκείνων που με αργά και σταθερά βήματα τα τελευταία δύο χρόνια, έφεραν το σιδηρόδρομο σε αυτό το χάλι.
Η εικόνα δεν
προκαλεί μόνον απογοήτευση. Προκαλεί θυμό και οργή βλέποντας τον
πανάκριβο στόλο των μηχανών να αποξηλώνονται η μια μετά την άλλη και τον
κατάλογο των ακινησιών να μεγαλώνει ανησυχητικά.
Ήδη συνολικά μια
ολόκληρη παρτίδα κινητηρίων μονάδων επενδεδυμένου κεφαλαίου ύψους άνω
των 40 εκατ. € έχει αποσυρθεί έχοντας προηγουμένως αφαιρεθεί το σύνολο
σχεδόν του εξοπλισμού τους. (Ενδεικτικά: 220001, 008, 010, 012,
015, 020, 021, 024, 026, 030, 036 είναι χωρίς κινητήρες, άλλες
τουλάχιστον 5 μηχανές λειτουργούν με έναν από τους δύο κινητήρες, ενώ
μόνον 10 αποδίδουν ικανοποιητική ισχύ για να ανταποκριθούν στους
δρομολογιακούς χρόνους). Στον πιο πάνω κατάλογο αναμένεται να προστεθούν και άλλες μονάδες τις αμέσως προσεχείς ημέρες.
Ζητήσαμε την άποψη από έμπειρα στελέχη του τομέα της Συντήρησης τροχαίου υλικού που μας εξηγούν: «Δεν φτάσαμε τυχαία ως εδώ. Έγινε προεργασία δύο ετών. Έφυγε ακαριαία έμπειρο και σε ορισμένες περιπτώσεις με ειδικά προσόντα προσωπικό το οποίο δεν αναπληρώθηκε. Δείτε πόσο επιμελημένα αποψιλώθηκε το Εργοστάσιο Πειραιά και σε πόσο πρωτοφανή τραγικά επίπεδα μειώθηκε η παραγωγικότητά του.
Το θέμα αντιμετωπίστηκε με λογιστικούς όρους και όχι με βάση το έργο.
Και αυτό έγινε για όλες τις μονάδες συντήρησης. Οι προμήθειες έχουν
καταντήσει από πλευράς διαδικασιών κωμωδία. Δείτε για παράδειγμα πόσους
μήνες παλινωδεί η προμήθεια ανταλλακτικών κινητήρων, πότε ξεκίνησε και
πότε κατακυρώθηκε η προμήθεια φτερωτών για τα turbo των μηχανών Adtranz,. Η κατάσταση αυτή δεν αντιμετωπίζεται πλέον και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην σταδιακή παύση λειτουργίας των δρομολογίων».
Ήδη εξ όσων γνωρίζουμε, ζητούνται εναλλακτικές λύσεις. Ακόμα
και αλλαγές τύπου τροχαίου υλικού σε δρομολόγια. Δεν είναι υπερβολή ότι
όλο το προσωπικό του Μ.Α.Ι. «τρέχει καθημερινά μ έναν πυροσβεστήρα στο
χέρι». Αλλά το σύστημα είναι ανίκητο. Σαν την βλακεία όλων
όσων φτάσανε τα πράγματα στο σημερινό σημείο!
Είναι
αληθές ότι επιβλήθηκε διαδικασία με βάση την οποία ένα συνεργείο
πρέπει να καταθέτει τόσες αιτήσεις (υπόδ. 85) όσες και οι μονάδες που
θα τοποθετηθεί ένα βαρέλι λιπαντικού; Δεν μπορεί; Υπερβολή του ανθρώπου
που μας έδωσε την πληροφορία σκεφτήκαμε… Αλλά πάλι μας έρχονται και οι
πονηρές σκέψεις… Μήπως υπάρχει σκοπιμότητα πίσω από αυτή τη διαδικασία
για την πρόσληψη σύμβουλού, γνωστή χαρτομάντη; Ανικανότητα διοίκησης
ενός τέως κραταιού Οργανισμού, ή φθηνό και βλακώδες παιχνίδι σε βάρος
του πλέον σύγχρονου οικολογικού και οικονομικού μέσου που στις
προηγμένες Οικονομίες έχει τον πρώτο ρόλο στην παραγωγή ;
Μάθαμε
επίσης ότι για να παραγγελθούν υλικά και αναλώσιμα, πρέπει υποχρεωτικά
να μηδενιστούν τα αποθέματα! Τέτοιο διαχειριστικό μοντέλο ούτε
πρωτοετείς φοιτητές δεν θα επέβαλαν !
Και
το κορυφαίο που μάθαμε : Για να αγοραστεί ένα λαμπάκι κόστους μερικών
λεπτών του ευρώ με την διαδικασία της πάγιας προκαταβολής, πρέπει να
συμπληρωθούν επτά (7) έντυπα και να τεθούν περισσότερες από 15
υπογραφές!!
Και τώρα λοιπόν που τα καταφέρατε και φτάσατε στο στόχο, απαντήστε μας ειλικρινά: Αισθάνεστε περήφανοι; Αιδώς Αργείοι…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου