Επίδειξη άγνοιας, έλλειψη στοιχειώδους σχετικότητας στα
κορυφαία ζητήματα εθνικής ασφάλειας και όχι μόνο, επέδειξε ο πρόεδρος
του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, επικρίνοντας την απόκτηση έναντι ενοικίου του
δίδυμου FREMM/βλημάτων cruise SCALP και αναφερόμενος αόριστα στην
"ενδιαφέρουσα ιδέα ναυπήγησης νέου εθνικού πλοίου" ικανού να επιχειρεί
εκτός του Αιγαίου και μεταξύ Κρήτης - Ρόδου και Κύπρου.
Πιο συγκεκριμένα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης εξέφρασε την άποψη ότι η προμήθεια των γαλλικών φρεγατών FREMM δεν πρέπει να υλοποιηθεί καθώς τα σκάφη αυτά είναι σχεδιασμένα για… ανθυποβρυχιακό αγώνα(!) και για ανοικτές θάλασσες.
Μάλιστα για να «τεκμηριώσει» την άποψη αυτή – η οποία βέβαια ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα έχει- επικαλέστηκε κάποιους συμβούλους και μάλιστα «γνώστες επί τεχνικών ζητημάτων» οι οποίοι τον πληροφόρησαν για την "ακαταλληλότητα των φρεγατών FREMM".
Πιο συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε: «Είναι οξύμωρο και αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν σε μια περίοδο κρίσης, σε μια περίοδο που ζητάμε βοήθεια από τους εταίρους αυτοί να απαιτούν, να τους δίνουμε χρήματα για να νοικιάζουμε οπλικά συστήματα. Οι γνώστες μάλιστα, οι βαθύτεροι γνώστες των τεχνικών ζητημάτων με ενημερώνουν ότι αυτά τα πλοία, είναι πλοία ακατάλληλα για τη χώρα μας, διότι είναι πλοία ανθυποβρυχιακού αγώνα και μάλιστα σε ανοικτές θάλασσες, όχι σε κλειστές θάλασσες όπως το Αιγαίο.
Και προβλέπεται μάλιστα να τα νοικιάσουμε 200.000.000 το χρόνο για μια 5ετία, δηλαδή 1 δις στην 5ετία. Με δυο λόγια από τη μια τσέπη βγαίνει η βοήθεια από την άλλη μπαίνει. Το είχε πει αυτό και ο Κον Μπεντίτ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είχε απόλυτο δίκιο.»
Και εν συνεχεία χαρακτήρισε ως "ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα" την ιδέα για τη ναυπήγηση "εθνικού πλοίου" και αναφέρθηκε σε πρόταση που κατατέθηκε τον Ιούνιο από το Τμήμα Ναυπηγικής της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και από το Τμήμα Ναυπηγών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για να ναυπηγήσει η Ελλάδα μια ... φρεγάτα.
Ας ξεκινήσουμε από το τελευταίο: Η ιδέα δεν είναι απλά "ενδιαφέρουσα". Είναι συναρπαστική και αποτελεί εθνική αναγκαιότητα. Για την ακρίβεια πρέπει να αποτελέσει εθνικό όραμα.
Να πούμε απλά ότι η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός τέτοιου σκάφους και των υποσυστημάτων του, με εντατικό ρυθμό θα διαρκούσε το ολιγότερο επτά (7) χρόνια. εν συνεχεία έχουμε την φάση της παραγωγής και αν όλα πάνε καλά σε πέντε χρόνια στα ναυπηγεία του Ι.Σάφα στον Σκαραμαγκά (γιατί αυτό αφορά η πρόταση) θα μπορεί να έχουμε το πρώτο σκάφος το οποίο θα ξεκινήσει δοκιμές. Αν όλα πάνε καλά, σε 14-15 χρόνια από σήμερα μπορεί να έχουμε το πρώτο σκάφος της κλάσης.
Με κόστος; Το 2003 για την περίφημη "φρεγατοκορβέτα", δηλαδή ένα σκάφος που θα είχε επάνω του ότι θα έχει η FREEM σε ... κάτω από 100 μέτρα μήκος το κόστος ήταν μόνο 1 δισ ευρώ! Για ένα και μόνο σκάφος!
Αν όλα πάνε καλά μετά σε 2-3 χρόνια μπορεί να έχει παραδοθεί και το δεύτερο σκάφος μετά την δεκαπενταετία σχεδίασης, ανάπτυξης, ναυπήγησης και επιχειρησιακών δοκιμών του πρώτου πλοίου.
Όλα αυτά σε ναυπηγεία που σήμερα είναι πρακτικά κλειστά και δεν μπορούν να παραδώσουν ημιτελή υποβρύχια εδώ και τέσσερα χρόνια. Τα ίδια είχαν γίνει και στο παρελθόν με τα αρματαγωγά της Ελευσίνας και εν συνεχεία με τις πυραυλακάτους "Ρουσέν".
Πρακτικά σε 15=18 χρόνια από σήμερα, κάπου στο 2030 θα έχουμε 1 ή 2 "εθνικά σκάφη" με κόστη που κανείς δεν μπορεί να προϋπολογίζει αλλά σίγουρα κυμαίνονται κοντά στα 2 δισ. ευρώ με σημερινές τιμές.
Αν βέβαια μιλάμε για σκάφη που να μπορούν να επιχειρήσουν μεταξύ Ρόδου-Κρήτης-Κύπρου και μέχρι τα απώτατα όρια της κυπριακής ΑΟΖ και όχι για ... τορπιλακάτους ή κορβέτες, γιατί το διαβάσαμε και αυτό κάπου: Να ναυπηγούμε τορπιλακάτους κλάσης "Ρουσέν" αντί για φρεγάτες αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής (και γιατί όχι απλά περιπολικά ανοικτής θαλάσσης αντιτείνουμε εμείς...).
Το ζήτημα είναι ότι ΔΕΝ θα έχουμε ούτε ΑΟΖ, ούτε πρόσβαση στα ενεργειακά πεδία της Α.Μεσογείου γιατί απλά η Τουρκία θα έχει κυριαρχήσει σε όλη αυτή την περιοχή, όπου τα πάντα θα κριθούν μέχρι το 2020 το πολύ.
Αυτά σε ότι αφορά το "εθνικό πλοίο" που αν όντως είμασταν σοβαρό κράτος, θα έπρεπε να ξεκινήσει η σχεδίασή του άμεσα και να αποδώσει έστω σε 15 χρόνια το πρώτο σκάφος της κλάσης. Άλλωστε πρέπει να αντικατασταθούν συνολικά 12 φρεγάτες μέχρι το 2030: Οκτώ κλάσης "S" και τέσσερις MEKO-200HN.
Οι "S" δεν έχουν αλλη ζωή μετά το 2020. Τότε ο σχεδιασμός του 2004 προέβλεπε την διατήρηση μόλις δύο σκαφών, αυτά με τις δορυφορικές επικοινωνίες τα οποία θα αποσύρονταν το 2022.
Δηλαδή κανονικά το 2020 χρειαζόμαστε το ολιγότερο 6 νέα κύρια πλοία!
Οι ΜΕΚΟ-200ΗΝ αν εκσυγχρονιστούν μεταξύ του 2014-2020 θα υπηρετήσουν και αυτές με το ζόρι μέχρι το 2030, άντε το πολύ 2035, αν και μετά το 2025 το επιχειρησιακό περιβάλλον στο Αιγαίο και στην Α.Μεσόγειο θα είναι πολύ επιβαρυμένο με την παρουσία ενός τεράστιου στόλου υπερσύγχρονων αντιτορπιλικών, φρεγατών και κορβετών (συνολικά 20 σκάφη) το τουρκικού Ναυτικού.
Άρα η σχεδίαση του "εθνικού πλοίου" για όποιον αγαπά την πατρίδα πρέπει να ξεκινήσει "εδώ και τώρα". Θα δαπανηθούν περί το 1 δισ. μέχρι το 2020 για σχεδίαση και ανάπτυξη, αλλά το αξίζει.
Ας περάσουμε και στα υπόλοιπα που είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ που θα πρέπει εφεξής να είναι καλύτερα προετοιμασμένος και να μην πέφτει σε τέτοιες "λούμπες" που του στήνουν κάποιοι σύμβουλοι και να τους επιλέγει με περισσότερη προσοχή.
Ειδικά αυτούς που τον συμβουλεύουν σε θέματα άμυνας και εθνικής ασφάλειας.
Καταρχάς ας πληροφορήσει κάποιος τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ – και το πούμε εμείς όσο πιο απλά γίνεται για να το καταλάβει - ότι οι φρεγάτες FREMM είναι καταρχάς σκάφη πολλαπλών ρόλων με έμφαση στην Αντιαεροπορική Άμυνα Περιοχής και στην επίτευξη χερσαίων στρατηγικών πληγμάτων, όχι "πλοία ανθυποβρυχιακού αγώνα και μάλιστα σε ανοικτές θάλασσες, όχι σε κλειστές θάλασσες όπως το Αιγαίο"
Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι ο βασικός στόχος του σχεδιαστή για την κατασκευή των πλοίων αυτών είναι η εκτέλεση αποστολών όπως η παροχή αντιαεροπορικής κάλυψης σε αποστάσεις μέχρι και 120 χλμ. μέσω των βλημάτων ASTER 30 και κατά δεύτερον επίτευξης πληγμάτων βαθιά στην ενδοχώρα του αντιπάλου με βλήματα cruise SCALP Naval με ακτίνα δράσης άνω των 1000 χλμ.!
Φυσικά και τα σκάφη διαθέτουν συσκευή sonar για τον εντοπισμό υποβρυχίων αλλά το πρόβλημα θα ήταν να μην διέθεταν και όχι ότι έχουν ακόμα και συρόμενο sonar!
Ας πληροφορηθεί, τέλος, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης –και στη συνέχεια ας πληροφορήσει τους συμβούλους του- ότι ο μύθος των σκαφών «ανοικτής» και «κλειστής» θαλάσσης είναι αποτέλεσμα κάποιων ευφάνταστων και μη σχετιζόμενων με το αντικείμενο κύκλων οι οποίοι ανακάλυψαν αυτό επιχείρημα για να τορπιλίσουν την παλαιότερη αγορά των MEKO-200 στην δεκαετία του '80.
Τα ίδια ισχυρίζονταν και τότε: Ότι οι ΜΕΚΟ είναι σκάφη «ανοικτής» θάλασσας και θα ήταν ακατάλληλα για το Αιγαίο.Τα ίδια ισχυρίζονται και τώρα, από άλλο «μετερίζι». Είναι πρακτικά το ίδιο ανέκδοτο κάποιων άλλων στη δεκαετία του ΄80 όταν ρώταγαν τους αξιωματικούς του ΠΝ εάν οι φρεγάτες “S” είναι επιθετικό ή αμυντικό όπλο!
Είναι η σχολή του αείμνηστου Χαρίλαου Φλωράκη που δεν ήθελε να αγοράσουμε νέα μαχητικά αεροσκάφη στην δεκαετία του '80 αλλά "Αεροσκάφη καθέτου απογείωσης από την ... Σουηδία". Οι εποχές αλλάξανε, αλλά οι Έλληνες ηγέτες της Αριστεράς παραμένουν ίδιοι σε ότι αφορά τις γενικές αντιλήψεις τους για τον χώρο της εθνικής ασφάλειας.
Το πρόβλημα είναι βέβαια ότι από το "θα το ρισκάρουμε με την Τουρκία" του στελέχους ΣΥΡΙΖΑ Γ. Μπαλάφα πήγαμε στις "ανθυποβρυχιακές" FREMM του Α.Τσίπρα. Και αν έχει τέτοια άγνοια και επικαλείται τέτοιους στρατιωτικούς αναλυτές ο Α.Τσίπρας, φανταζόμαστε στα υπόλοιπα πολιτικά και οικονομικά ζητήματα τι θα γίνει.
Είναι γνωστά τα συμφέροντα κρατικά και οικονομικά τα οποία πολεμούν την προμήθεια των FREMM από την Ελλάδα και στα πρώτα ανήκουν και οι ίδιες οι ΗΠΑ τις οποίες επισκέφτηκε πρόσφατα και ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι οποίες ΗΠΑ επ΄ουδενί επιθυμούν την προμήθεια των βλημάτων SCALP Νaval από την Ελλάδα για τους δικούς τους λόγους.
Εκτός και αν οι επιχειρηματίες οι οποίοι βρίσκονται πίσω από αυτές τις ιδέες που εξέφρασε ο κ. Τσίπρας επιθυμούν κάποια άλλη ναυπήγηση ή τα μεταχειρισμένα Arleigh Burke του Αμερικανικού Ναυτικού χωρίς τους cruise βέβαια.
Τέλος ας θυμίσουμε ότι απ'όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής από τις επίσημες ανακοινώσεις το κόστος ενοικίασης των φρεγατών FREMM ανέρχεται στα 70 εκατ. € το χρόνο και όχι βέβαια στο φανταστικό ποσό στο οποίο αναφέρθηκε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Όσο για τον Κον Μπεντίτ (τον παιδόφιλο) νομίζουμε ότι δεν είναι και ο καταλληλότερος για να έχει γνώμη για τα θέματα εθνικής ασφάλειας της Ελλάδας..
Και εν πάση περιπτώσει άλλη δυτική λύση σε κύρια πλοία, δεν υπάρχει. Εκτός και αν πάμε σε κινέζικες ή ρωσικές σχεδιάσεις. Αν υπάρχει λύση ή αν θέλει φρεγάτες από την Κίνα να το θέσει σε δημόσια διαβούλευση.
Γιατί το θέμα του "εθνικού πλοίου" δεν είναι λύση. Είναι ευχή...
Defencenet, Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013 ("Θάλασσα" τα έκανε με τις φρεγάτες ο Α.Τσίπρας - Ποιοι τον έβαλαν να τα πει;)
Πιο συγκεκριμένα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης εξέφρασε την άποψη ότι η προμήθεια των γαλλικών φρεγατών FREMM δεν πρέπει να υλοποιηθεί καθώς τα σκάφη αυτά είναι σχεδιασμένα για… ανθυποβρυχιακό αγώνα(!) και για ανοικτές θάλασσες.
Μάλιστα για να «τεκμηριώσει» την άποψη αυτή – η οποία βέβαια ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα έχει- επικαλέστηκε κάποιους συμβούλους και μάλιστα «γνώστες επί τεχνικών ζητημάτων» οι οποίοι τον πληροφόρησαν για την "ακαταλληλότητα των φρεγατών FREMM".
Πιο συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε: «Είναι οξύμωρο και αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν σε μια περίοδο κρίσης, σε μια περίοδο που ζητάμε βοήθεια από τους εταίρους αυτοί να απαιτούν, να τους δίνουμε χρήματα για να νοικιάζουμε οπλικά συστήματα. Οι γνώστες μάλιστα, οι βαθύτεροι γνώστες των τεχνικών ζητημάτων με ενημερώνουν ότι αυτά τα πλοία, είναι πλοία ακατάλληλα για τη χώρα μας, διότι είναι πλοία ανθυποβρυχιακού αγώνα και μάλιστα σε ανοικτές θάλασσες, όχι σε κλειστές θάλασσες όπως το Αιγαίο.
Και προβλέπεται μάλιστα να τα νοικιάσουμε 200.000.000 το χρόνο για μια 5ετία, δηλαδή 1 δις στην 5ετία. Με δυο λόγια από τη μια τσέπη βγαίνει η βοήθεια από την άλλη μπαίνει. Το είχε πει αυτό και ο Κον Μπεντίτ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είχε απόλυτο δίκιο.»
Και εν συνεχεία χαρακτήρισε ως "ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα" την ιδέα για τη ναυπήγηση "εθνικού πλοίου" και αναφέρθηκε σε πρόταση που κατατέθηκε τον Ιούνιο από το Τμήμα Ναυπηγικής της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και από το Τμήμα Ναυπηγών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για να ναυπηγήσει η Ελλάδα μια ... φρεγάτα.
Ας ξεκινήσουμε από το τελευταίο: Η ιδέα δεν είναι απλά "ενδιαφέρουσα". Είναι συναρπαστική και αποτελεί εθνική αναγκαιότητα. Για την ακρίβεια πρέπει να αποτελέσει εθνικό όραμα.
Να πούμε απλά ότι η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός τέτοιου σκάφους και των υποσυστημάτων του, με εντατικό ρυθμό θα διαρκούσε το ολιγότερο επτά (7) χρόνια. εν συνεχεία έχουμε την φάση της παραγωγής και αν όλα πάνε καλά σε πέντε χρόνια στα ναυπηγεία του Ι.Σάφα στον Σκαραμαγκά (γιατί αυτό αφορά η πρόταση) θα μπορεί να έχουμε το πρώτο σκάφος το οποίο θα ξεκινήσει δοκιμές. Αν όλα πάνε καλά, σε 14-15 χρόνια από σήμερα μπορεί να έχουμε το πρώτο σκάφος της κλάσης.
Με κόστος; Το 2003 για την περίφημη "φρεγατοκορβέτα", δηλαδή ένα σκάφος που θα είχε επάνω του ότι θα έχει η FREEM σε ... κάτω από 100 μέτρα μήκος το κόστος ήταν μόνο 1 δισ ευρώ! Για ένα και μόνο σκάφος!
Αν όλα πάνε καλά μετά σε 2-3 χρόνια μπορεί να έχει παραδοθεί και το δεύτερο σκάφος μετά την δεκαπενταετία σχεδίασης, ανάπτυξης, ναυπήγησης και επιχειρησιακών δοκιμών του πρώτου πλοίου.
Όλα αυτά σε ναυπηγεία που σήμερα είναι πρακτικά κλειστά και δεν μπορούν να παραδώσουν ημιτελή υποβρύχια εδώ και τέσσερα χρόνια. Τα ίδια είχαν γίνει και στο παρελθόν με τα αρματαγωγά της Ελευσίνας και εν συνεχεία με τις πυραυλακάτους "Ρουσέν".
Πρακτικά σε 15=18 χρόνια από σήμερα, κάπου στο 2030 θα έχουμε 1 ή 2 "εθνικά σκάφη" με κόστη που κανείς δεν μπορεί να προϋπολογίζει αλλά σίγουρα κυμαίνονται κοντά στα 2 δισ. ευρώ με σημερινές τιμές.
Αν βέβαια μιλάμε για σκάφη που να μπορούν να επιχειρήσουν μεταξύ Ρόδου-Κρήτης-Κύπρου και μέχρι τα απώτατα όρια της κυπριακής ΑΟΖ και όχι για ... τορπιλακάτους ή κορβέτες, γιατί το διαβάσαμε και αυτό κάπου: Να ναυπηγούμε τορπιλακάτους κλάσης "Ρουσέν" αντί για φρεγάτες αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής (και γιατί όχι απλά περιπολικά ανοικτής θαλάσσης αντιτείνουμε εμείς...).
Το ζήτημα είναι ότι ΔΕΝ θα έχουμε ούτε ΑΟΖ, ούτε πρόσβαση στα ενεργειακά πεδία της Α.Μεσογείου γιατί απλά η Τουρκία θα έχει κυριαρχήσει σε όλη αυτή την περιοχή, όπου τα πάντα θα κριθούν μέχρι το 2020 το πολύ.
Αυτά σε ότι αφορά το "εθνικό πλοίο" που αν όντως είμασταν σοβαρό κράτος, θα έπρεπε να ξεκινήσει η σχεδίασή του άμεσα και να αποδώσει έστω σε 15 χρόνια το πρώτο σκάφος της κλάσης. Άλλωστε πρέπει να αντικατασταθούν συνολικά 12 φρεγάτες μέχρι το 2030: Οκτώ κλάσης "S" και τέσσερις MEKO-200HN.
Οι "S" δεν έχουν αλλη ζωή μετά το 2020. Τότε ο σχεδιασμός του 2004 προέβλεπε την διατήρηση μόλις δύο σκαφών, αυτά με τις δορυφορικές επικοινωνίες τα οποία θα αποσύρονταν το 2022.
Δηλαδή κανονικά το 2020 χρειαζόμαστε το ολιγότερο 6 νέα κύρια πλοία!
Οι ΜΕΚΟ-200ΗΝ αν εκσυγχρονιστούν μεταξύ του 2014-2020 θα υπηρετήσουν και αυτές με το ζόρι μέχρι το 2030, άντε το πολύ 2035, αν και μετά το 2025 το επιχειρησιακό περιβάλλον στο Αιγαίο και στην Α.Μεσόγειο θα είναι πολύ επιβαρυμένο με την παρουσία ενός τεράστιου στόλου υπερσύγχρονων αντιτορπιλικών, φρεγατών και κορβετών (συνολικά 20 σκάφη) το τουρκικού Ναυτικού.
Άρα η σχεδίαση του "εθνικού πλοίου" για όποιον αγαπά την πατρίδα πρέπει να ξεκινήσει "εδώ και τώρα". Θα δαπανηθούν περί το 1 δισ. μέχρι το 2020 για σχεδίαση και ανάπτυξη, αλλά το αξίζει.
Ας περάσουμε και στα υπόλοιπα που είπε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ που θα πρέπει εφεξής να είναι καλύτερα προετοιμασμένος και να μην πέφτει σε τέτοιες "λούμπες" που του στήνουν κάποιοι σύμβουλοι και να τους επιλέγει με περισσότερη προσοχή.
Ειδικά αυτούς που τον συμβουλεύουν σε θέματα άμυνας και εθνικής ασφάλειας.
Καταρχάς ας πληροφορήσει κάποιος τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ – και το πούμε εμείς όσο πιο απλά γίνεται για να το καταλάβει - ότι οι φρεγάτες FREMM είναι καταρχάς σκάφη πολλαπλών ρόλων με έμφαση στην Αντιαεροπορική Άμυνα Περιοχής και στην επίτευξη χερσαίων στρατηγικών πληγμάτων, όχι "πλοία ανθυποβρυχιακού αγώνα και μάλιστα σε ανοικτές θάλασσες, όχι σε κλειστές θάλασσες όπως το Αιγαίο"
Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι ο βασικός στόχος του σχεδιαστή για την κατασκευή των πλοίων αυτών είναι η εκτέλεση αποστολών όπως η παροχή αντιαεροπορικής κάλυψης σε αποστάσεις μέχρι και 120 χλμ. μέσω των βλημάτων ASTER 30 και κατά δεύτερον επίτευξης πληγμάτων βαθιά στην ενδοχώρα του αντιπάλου με βλήματα cruise SCALP Naval με ακτίνα δράσης άνω των 1000 χλμ.!
Φυσικά και τα σκάφη διαθέτουν συσκευή sonar για τον εντοπισμό υποβρυχίων αλλά το πρόβλημα θα ήταν να μην διέθεταν και όχι ότι έχουν ακόμα και συρόμενο sonar!
Ας πληροφορηθεί, τέλος, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης –και στη συνέχεια ας πληροφορήσει τους συμβούλους του- ότι ο μύθος των σκαφών «ανοικτής» και «κλειστής» θαλάσσης είναι αποτέλεσμα κάποιων ευφάνταστων και μη σχετιζόμενων με το αντικείμενο κύκλων οι οποίοι ανακάλυψαν αυτό επιχείρημα για να τορπιλίσουν την παλαιότερη αγορά των MEKO-200 στην δεκαετία του '80.
Τα ίδια ισχυρίζονταν και τότε: Ότι οι ΜΕΚΟ είναι σκάφη «ανοικτής» θάλασσας και θα ήταν ακατάλληλα για το Αιγαίο.Τα ίδια ισχυρίζονται και τώρα, από άλλο «μετερίζι». Είναι πρακτικά το ίδιο ανέκδοτο κάποιων άλλων στη δεκαετία του ΄80 όταν ρώταγαν τους αξιωματικούς του ΠΝ εάν οι φρεγάτες “S” είναι επιθετικό ή αμυντικό όπλο!
Είναι η σχολή του αείμνηστου Χαρίλαου Φλωράκη που δεν ήθελε να αγοράσουμε νέα μαχητικά αεροσκάφη στην δεκαετία του '80 αλλά "Αεροσκάφη καθέτου απογείωσης από την ... Σουηδία". Οι εποχές αλλάξανε, αλλά οι Έλληνες ηγέτες της Αριστεράς παραμένουν ίδιοι σε ότι αφορά τις γενικές αντιλήψεις τους για τον χώρο της εθνικής ασφάλειας.
Το πρόβλημα είναι βέβαια ότι από το "θα το ρισκάρουμε με την Τουρκία" του στελέχους ΣΥΡΙΖΑ Γ. Μπαλάφα πήγαμε στις "ανθυποβρυχιακές" FREMM του Α.Τσίπρα. Και αν έχει τέτοια άγνοια και επικαλείται τέτοιους στρατιωτικούς αναλυτές ο Α.Τσίπρας, φανταζόμαστε στα υπόλοιπα πολιτικά και οικονομικά ζητήματα τι θα γίνει.
Είναι γνωστά τα συμφέροντα κρατικά και οικονομικά τα οποία πολεμούν την προμήθεια των FREMM από την Ελλάδα και στα πρώτα ανήκουν και οι ίδιες οι ΗΠΑ τις οποίες επισκέφτηκε πρόσφατα και ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ.
Οι οποίες ΗΠΑ επ΄ουδενί επιθυμούν την προμήθεια των βλημάτων SCALP Νaval από την Ελλάδα για τους δικούς τους λόγους.
Εκτός και αν οι επιχειρηματίες οι οποίοι βρίσκονται πίσω από αυτές τις ιδέες που εξέφρασε ο κ. Τσίπρας επιθυμούν κάποια άλλη ναυπήγηση ή τα μεταχειρισμένα Arleigh Burke του Αμερικανικού Ναυτικού χωρίς τους cruise βέβαια.
Τέλος ας θυμίσουμε ότι απ'όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι στιγμής από τις επίσημες ανακοινώσεις το κόστος ενοικίασης των φρεγατών FREMM ανέρχεται στα 70 εκατ. € το χρόνο και όχι βέβαια στο φανταστικό ποσό στο οποίο αναφέρθηκε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Όσο για τον Κον Μπεντίτ (τον παιδόφιλο) νομίζουμε ότι δεν είναι και ο καταλληλότερος για να έχει γνώμη για τα θέματα εθνικής ασφάλειας της Ελλάδας..
Και εν πάση περιπτώσει άλλη δυτική λύση σε κύρια πλοία, δεν υπάρχει. Εκτός και αν πάμε σε κινέζικες ή ρωσικές σχεδιάσεις. Αν υπάρχει λύση ή αν θέλει φρεγάτες από την Κίνα να το θέσει σε δημόσια διαβούλευση.
Γιατί το θέμα του "εθνικού πλοίου" δεν είναι λύση. Είναι ευχή...
Defencenet, Παρασκευή, 13 Σεπτεμβρίου 2013 ("Θάλασσα" τα έκανε με τις φρεγάτες ο Α.Τσίπρας - Ποιοι τον έβαλαν να τα πει;)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου